Atunci când vorbim despre programul educațional, care consideri că sunt 3 cele mai importante caracteristici ale sale?De asemenea, consideri că o propunere care ar fi venită din partea unor centre locale (să zicem, 5 centre locale), ar putea avea capacitatea / forța necesare să schimbe ceva la un program educațional? (adică, ai băga în seamă această propunere?)
de la Daniela Borontis, Aetos, Drobeta Turnu Severin
-
Florina Pauleti
Candidatul nu a răspuns la această întrebare. -
Cătălina Călugărici
Ultima actualizare la 04.04.2024 07:44
1. Să fie unitar - să difere doar forma in functie de specificitatile copiilor, grupurilor, comunitatilor etc., dar fondul sa fie acelasi si sa ajunga la toata lumea
Toate răspunsurile candidatului
2. Să fie atractiv dar în același timp să rămână fidel scopului
3. Să fie orientat pe beneficiari - ei să fie în centrul actului educativ
Cred că propunerile merită, evident, băgate în seamă, căci e un proces constructiv: vii cu o alternativă sau adaugi ceva sau ai descoperit ceva si impartasesti.
Atâta timp cât propunerea e coerentă și prezentată ca atare, nu văd de ce nu ar avea forța și capacitatea să aibă succes. -
Andrei Avram
Ultima actualizare la 18.04.2024 16:58
Cred că programul nostru cercetășesc trebuie să fie conectat la realitate - în așa fel încât să ajute pe bune copiii și tinerii să își îndeplinească potențialul în lumea în care urmează să trăiască ca adulți, cred că trebuie să fie adaptabil - în așa fel încât pe o structură existentă să avem loc să inovăm și să adăugăm lucruri noi, fără să trebuiască să reluăm tot procesul de la zero și cred că trebuie să fie, pentru eXplo și seniori, youth-led, (condus de tineri).
Dacă vorbim de de câte Centre Locale e nevoie să schimbe un program cercetășesc, aș spune că programul trebuie să fie același, sau să aibă măcar suficiente elemente comune pentru toată lumea, în așa fel încât să putem spune cu adevărat că ONCR rulează un număr finit de programe (lupișori, temerari, eXploratori, seniori).
Dacă discuția este despre dacă 5 Centre Locale trebuie băgate în seamă dacă au o idee bună, cred că și 1 Centru Local, și 1 cercetaș trebuie băgați în seamă, dacă ideea lor e bună. Dacă discuția este despre câte Centre Locale e nevoie ca să se modifice ceva la program, îmi imaginez că cele 5 Centre Locale vor trebui să le convingă și pe celălalte - în Adunarea Generală.
Toate răspunsurile candidatului -
Floarea Iacobescu
Ultima actualizare la 04.04.2024 15:37
Cred că un program educațional de succes este un program modern, unitar și accesibil.
Modern (de actualitate) - Trebuie să țină pasul cu realitatea curentă și să fie relevant pentru felul în care copiii și tinerii trăiesc în prezent și se pregătesc pentru viitor.
Unitar - Avem nevoie de o abordare holistică a programului, pentru că el este mai mult decât suma părților. Putem aborda mai multe teme, pe mai mulți piloni, sub mai multe arii de dezvoltare (și e esențial și bine că în general facem asta), și mai mult, cred că e important să facem asta într-un mod unitar.
Accesibil - Mai cred că e important pentru programul educațional să fie accesibil și ușor implementabil, ca să putem reuși să îl ducem în cât mai multe comunități și să avem impact asupra cât mai multor copii și tineri.În mod cert aș fi deschisă la dialog și curioasă să aflu ce presupune orice propunere venită din partea Centrelor Locale, egal dacă ea vine de la unul sau de la mai multe. Orice propunere are potențialul de a oferi o nouă perspectivă și ar putea avea capacitatea să schimbe ceva (un program educațional, o strategie de advocacy, o strategie de creștere etc.) și aș trata-o cu seriozitatea cuvenită.
Toate răspunsurile candidatului -
Viorel Badea
Candidatul nu a răspuns la această întrebare.