Cătălina Călugărici
Motivație: I-am admirat mult pe cei care dețineau poziția aceasta când eram mică și am vrut să ajung și eu ca ei, de la asta a pornit totul. Ulterior mi-am dorit să schimb centrul meu și organizația din anumite puncte de vedere, lucrând în echipe naționale și în CCL. Aveam multe vise, dar apoi am descoperit că schimbările nu se fac așa, peste noapte și că trebuie să fie dorite nu doar de mine. Am început să ascult mai mult, să văd și idealuri care nu îmi aparțineau. Am învățat că soluția nu e să impui ce crezi tu că e bine, și că leadershipul de care oamenii au nevoie se poate face prin ghidaj și inspirație. Cu răbdare și determinare, am fost actor implicat în schimbări și propuneri pe care le credeau importante echipele în care am lucrat. Când am realizat că o schimbare este inevitabilă odată cu setarea unei noi viziuni mi-am spus că aș putea să aduc contribuțiile mele într-o echipă ca CD-ul și că pot servi nevoilor membrilor organizației.
-
Atunci când vorbim despre programul educațional, care consideri că sunt 3 cele mai importante caracteristici ale sale?De asemenea, consideri că o propunere care ar fi venită din partea unor centre locale (să zicem, 5 centre locale), ar putea avea capacitatea / forța necesare să schimbe ceva la un program educațional? (adică, ai băga în seamă această propunere?)
întrebare de la Daniela Borontis, Aetos, Drobeta Turnu Severin
Ultima actualizare la 04.04.2024 07:441. Să fie unitar - să difere doar forma in functie de specificitatile copiilor, grupurilor, comunitatilor etc., dar fondul sa fie acelasi si sa ajunga la toata lumea
Toate răspunsurile acestei întrebări
2. Să fie atractiv dar în același timp să rămână fidel scopului
3. Să fie orientat pe beneficiari - ei să fie în centrul actului educativ
Cred că propunerile merită, evident, băgate în seamă, căci e un proces constructiv: vii cu o alternativă sau adaugi ceva sau ai descoperit ceva si impartasesti.
Atâta timp cât propunerea e coerentă și prezentată ca atare, nu văd de ce nu ar avea forța și capacitatea să aibă succes. -
Ce consideri că ar trebui îmbunătățit la sistemul de formare, astfel încât să ne asigurăm că inclusiv centrele locale care se află în localități mici / mai izolate geografic / fără forță financiară, au acces la el și, în cele din urmă, au lideri pregătiți să lucreze cu cercetașii?
întrebare de la Dana Borontis, Aetos, Drobeta Turnu Severin
Ultima actualizare la 04.04.2024 07:54La ultima întâlnire națională cu formatorii de la finalul lunii martie, intr-unul dintre ateliere, propuneam si vorbeam despre cat de important este ca sistemul de formare sa fie ACCESIBIL.
Toate răspunsurile acestei întrebări
Cred că ar trebui să reducem costurile pentru programul Woodbadge.
Realizabil ar putea fi prin regionalizare: parteneriate cu diverse locatii care sa iti gazduiasca periodic cate ceva, formatori din aceeasi zona geografica care sa poata avea costuri reduse de transport si apropierea pe care o poti avea fata de cat mai multe CL dintr-o zona anume vs. toata tara. Multe alte solutii sunt sigura ca exista daca ne propunem sa le cautam. -
Pare că există o nevoie de reconectare (cu alte centre locale), atât pentru cercetași, cât și pentru lideri. Consideri că este adevărat? Ce soluție ai vedea (dacă da)?
întrebare de la Dana Borontis, Aetos, Drobeta Turnu Severin
Ultima actualizare la 04.04.2024 08:23Dacă există nevoia de reconectare cred că o soluție ar putea fi contextele oferite pentru intalniri, campuri sau diverse activitati cu deschidere nationala. Poate oportunitati de colaborare intre centre mai atractive. Nu e nimic nemaiauzit ce am spus, dar dacă ceva funcționază de ce să schimbi? De ce am schimbat cândva și nu am mai făcut, spre ex. campuri naționale sau alte evenimente de care ne e dor acum, asta este o alta intrebare.
Toate răspunsurile acestei întrebări
Dacă cred eu că există această nevoie, e mai puțin relevant. Atâta timp cât oamenii comunica ca si-ar dori sa se intalneasca mai des exista acolo un motiv si nu cred ca e treaba mea sa invalidez asta, ci doar sa pun intrebarile potrivite ca sa inteleg de unde vine acest motiv si de la asta putem trece la actiuni. -
Care crezi că este abilitatea prin care te diferențiezi de restul candidaților și cum te va ajuta aceasta în poziția pentru care candidezi?
întrebare de la Gabriela-Alexandra Mărtinaș, Centrul Universitar Bucuresti
Ultima actualizare la 04.04.2024 09:51Ce mă diferențiază din start este că nu am experiența vreunui consiliu trecut. Îmi dau seama că poate părea un dezavantaj, însă vin cu entuziasmul de început. Un start cu speranță pentru un nou drum. Nu am termen de comparație și nu am propriile mele așteptări și ambiții pe care să le proiectez cu precauție sau în expectativa de a se întămpla ceva.
Toate răspunsurile acestei întrebări
O abilitate la care am muncit si care cred ca imi va fi de mare folos este ca știu să ofer și să primesc feedback, fără să îl interpretez ca pe o frondă la adresa mea sau a muncii mele. Îl iau ca atare si fac un proces de discernamant ca sa gasesc ceva constructiv pentru viitor. -
Conform planului trienal, ne propunem să avem o direcție strategică dedicată exclusiv tinerilor, unde aceștia sunt actori principali ai experiențelor din cadrul ONCR. Crezi că pe lângă proiectele de implementare ar fi utile și niște inițiative privind sănătatea mintală, identitatea de gen, educația sexuală, dar și integrarea pe piața muncii (și nu numai)? Dacă da, îmi poți oferi câteva exemple? Dacă nu, de ce?
întrebare de la Gabriela-Alexandra Mărtinaș, Centrul Universitar Bucuresti
Ultima actualizare la 04.04.2024 09:55Daca vrem sa fim relevanti pentru tineri cred ca e nevoie sa abordam tot felul de subiecte care i-ar putea pregati sa devina responsabili, increzatori si dornici, dar asta are mai degraba legatura cu programul educativ.
Toate răspunsurile acestei întrebări
Daca ne referim la direcția strategică "Mișcarea Tinerilor" eu ma gandesc ca ar fi important sa vedem cum modelam pozitiile de conducere si decizie astfel incat sa fie atractive pentru tineri si cum cream mai multe parghii ca ei sa faca un pas in fata, sa aiba loc sa exprime ce cred, sa inspire ce ar vrea sa se intample, iar pentru asta e nevoie, poate, de politici de tineret sau niste echipe/organisme dedicate lor, tot asa, cred ca e nevoie ca in viitor tinerii sa fie mai reprezentati, iar adultii sa impartaseasca din experienta lor si sa sprijine prin ghidaj si mentorat. -
Dacă mâine ai putea să schimbi orice privind organizația noastră, știind că vei avea susținerea tuturor, ce ai alege să schimbi și de ce?
întrebare de la Gabriela-Alexandra Mărtinaș, Centrul Universitar Bucuresti
Ultima actualizare laCandidatul nu a răspuns la această întrebare.Toate răspunsurile acestei întrebări -
În ultima perioadă au existat o serie de discuții în diferite medii (online, offline) privind sediul ONCR. Consideri că soluțiile oferite în momentul actual 1) deservesc rolului inițial prezentat pentru cercetași și 2) sunt sustenabile din punct de vedere financiar?
întrebare de la Gabriela-Alexandra Mărtinaș, Centrul Universitar Bucuresti
Ultima actualizare la 04.04.2024 08:14Scout Edu Hub are importanta lui, insa nu am gasit inca mecanismele prin care sa il facem sustenabil dpdv financiar, cred eu. Ca banii pentru ateliere si spatiu dati de cercetasi nu cred ca e cea mai buna solutie de finantare. Eu nu consider o problema ca are acum alt scop decat a avut initial, si anume spatiu destinat unei comunitati de refugiati ucraineni si nu numai. Ce vad eu ca merita imbunatatit este cum finantam scout edu hub sau daca aceasta locatie e cea mai potrivita pentru a fi sediul organizatiei, că poate la București e nevoie doar de birouri pentru echipa executiva sau din potriva, un spatiu mult mai mare.
Toate răspunsurile acestei întrebări
Eu cred că e nevoie de o analiză mai clară de nevoi.