Floarea Iacobescu
Motivație: Cred în Mișcarea Cercetășească și în potențialul ei, iar dimensiunea internațională în special, care pentru mine se traduce în a fi un cetățean al întregii lumi (global citizenship), este o perspectivă cu care rezonez profund. Și îmi doresc să împărtășesc această viziune cu cât mai mulți cercetași din România și să încurajez inițiative internaționale la tot pasul, care să ne aducă unitate, curiozitate și deschidere. Iar pentru a ajunge acolo, îmi doresc să îmi ofer energia, experiența, ideile și entuziasmul pentru a contribui la Cercetășia din România din rolul de membru al Consiliului Director (Comisar Internațional).
-
Atunci când vorbim despre programul educațional, care consideri că sunt 3 cele mai importante caracteristici ale sale?De asemenea, consideri că o propunere care ar fi venită din partea unor centre locale (să zicem, 5 centre locale), ar putea avea capacitatea / forța necesare să schimbe ceva la un program educațional? (adică, ai băga în seamă această propunere?)
întrebare de la Daniela Borontis, Aetos, Drobeta Turnu Severin
Ultima actualizare la 04.04.2024 15:37Cred că un program educațional de succes este un program modern, unitar și accesibil.
Modern (de actualitate) - Trebuie să țină pasul cu realitatea curentă și să fie relevant pentru felul în care copiii și tinerii trăiesc în prezent și se pregătesc pentru viitor.
Unitar - Avem nevoie de o abordare holistică a programului, pentru că el este mai mult decât suma părților. Putem aborda mai multe teme, pe mai mulți piloni, sub mai multe arii de dezvoltare (și e esențial și bine că în general facem asta), și mai mult, cred că e important să facem asta într-un mod unitar.
Accesibil - Mai cred că e important pentru programul educațional să fie accesibil și ușor implementabil, ca să putem reuși să îl ducem în cât mai multe comunități și să avem impact asupra cât mai multor copii și tineri.În mod cert aș fi deschisă la dialog și curioasă să aflu ce presupune orice propunere venită din partea Centrelor Locale, egal dacă ea vine de la unul sau de la mai multe. Orice propunere are potențialul de a oferi o nouă perspectivă și ar putea avea capacitatea să schimbe ceva (un program educațional, o strategie de advocacy, o strategie de creștere etc.) și aș trata-o cu seriozitatea cuvenită.
Toate răspunsurile acestei întrebări -
Ce consideri că ar trebui îmbunătățit la sistemul de formare, astfel încât să ne asigurăm că inclusiv centrele locale care se află în localități mici / mai izolate geografic / fără forță financiară, au acces la el și, în cele din urmă, au lideri pregătiți să lucreze cu cercetașii?
întrebare de la Dana Borontis, Aetos, Drobeta Turnu Severin
Ultima actualizare la 05.04.2024 10:07Problema majoră a sistemului de formare, pe care și tu o identifici, este accesul limitat la el - din considerente de timp, geografice, financiare sau de care ar fi ele. Din punctul meu de vedere, o soluție potrivită pentru a adresa această problemă îmbină regionalizarea și digitalizarea (măcar parțial) a sistemului de formare.
Văd aplicabilă o asemenea soluție și în contextul Woodbadge, păstrând design-ul de curs pe care deja îl avem. Ideal, am crea resurse video și încărca resurse materiale de învățare pentru fiecare modul (= arie de formare), puse laolaltă de formatori. Ele ar putea fi accesate online oricând de participanți, atâta timp cât este deschis modulul. De exemplu participanții ar avea timp o lună să parcurgă modulul ”Protecția Copilului”, și pot să facă asta complet flexibil, la orice oră, în orice zi. Iar pentru a finaliza modulul trebuie să organizeze o activitate sau un proiect practic la ei acasă. Fiecare participant ar trebui să aibă o patrulă cu care lucrează în CL, ca să poată să și implementeze elementele prezentate în resurse. Mi se pare esențial să poată pune în aplicare cunoștințele învățate. Apoi, formatorii, organizați regional, pot răspunde întrebărilor specifice ale participanților, îi pot ajuta de la distanță și să le ofere sugestii și pot discuta cu ei despre cum a funcționat (sau nu) implementarea proiectelor din conținutul cursului. Iar finalizarea modulului și trecerea la următorul se poate face prin aprobarea formatorului care are în gestiune participantul/modulul. Și tot așa până este parcus întreg cursul de formare.
Înscrierile le-am putea face anual, cu un număr limitat de lideri pe care i-am putea pregăti, cât să menținem eficacitatea sistemului. De exemplu un formator ar putea să aibă în gestiune 5-6 viitori lideri locali. Deci dacă avem 20 de formatori pentru cursul anual, putem avea cel puțin 100 de participanți. La începutul și la finalul cursului se pot organiza întâlniri/ieșiri în format fizic cu toți participanții și formatorii regiunii respective. La început pentru a-i aduce împreună să se cunoască și să își creeze un network cu alți lideri locali din zonă (numai bine poate vorbesc unii cu alții și cât parcurg cursul de formare), iar la final să povestească despre cele întâmplate și să celebreze împreună reușita/absolvirea.
În mod cert o asemenea schimbare ar cere o investiție mare de resurse de tot felul la început, dar avantajul este că resursele, odată create, pot fi refolosite din nou și din nou. Și posibilitatea de a accesa resursele teoretice o poate avea orice participant la îndemână, oricând pe parcursul cursului, și le poate pune în practică la fel de ușor, imediat.
P.S.: pentru modulul de ”Prim Ajutor”, se poate organiza cursul pentru întreg Centrul Local. Cum ar fi să avem an de an, fiecare generație nouă deja gata să ofere primul ajutor?
Toate răspunsurile acestei întrebări -
Pare că există o nevoie de reconectare (cu alte centre locale), atât pentru cercetași, cât și pentru lideri. Consideri că este adevărat? Ce soluție ai vedea (dacă da)?
întrebare de la Dana Borontis, Aetos, Drobeta Turnu Severin
Ultima actualizare laCandidatul nu a răspuns la această întrebare.Toate răspunsurile acestei întrebări -
Care crezi că este abilitatea prin care te diferențiezi de restul candidaților și cum te va ajuta aceasta în poziția pentru care candidezi?
întrebare de la Gabriela-Alexandra Mărtinaș, Centrul Universitar Bucuresti
Ultima actualizare laCandidatul nu a răspuns la această întrebare.Toate răspunsurile acestei întrebări -
Conform planului trienal, ne propunem să avem o direcție strategică dedicată exclusiv tinerilor, unde aceștia sunt actori principali ai experiențelor din cadrul ONCR. Crezi că pe lângă proiectele de implementare ar fi utile și niște inițiative privind sănătatea mintală, identitatea de gen, educația sexuală, dar și integrarea pe piața muncii (și nu numai)? Dacă da, îmi poți oferi câteva exemple? Dacă nu, de ce?
întrebare de la Gabriela-Alexandra Mărtinaș, Centrul Universitar Bucuresti
Ultima actualizare laCandidatul nu a răspuns la această întrebare.Toate răspunsurile acestei întrebări -
Dacă mâine ai putea să schimbi orice privind organizația noastră, știind că vei avea susținerea tuturor, ce ai alege să schimbi și de ce?
întrebare de la Gabriela-Alexandra Mărtinaș, Centrul Universitar Bucuresti
Ultima actualizare laCandidatul nu a răspuns la această întrebare.Toate răspunsurile acestei întrebări -
În ultima perioadă au existat o serie de discuții în diferite medii (online, offline) privind sediul ONCR. Consideri că soluțiile oferite în momentul actual 1) deservesc rolului inițial prezentat pentru cercetași și 2) sunt sustenabile din punct de vedere financiar?
întrebare de la Gabriela-Alexandra Mărtinaș, Centrul Universitar Bucuresti
Ultima actualizare laCandidatul nu a răspuns la această întrebare.Toate răspunsurile acestei întrebări